Friday, January 14, 2011

selamat bertemu kembali...
da lame aku x bercerita kt cni kan...bknnye aku xde stori nk cite...tp aku bz ckt la skg ni..

Klu aku rse sedih ke,marah ke, emo ke, hepi ke, ngah xde duit ke,senang x nmpak kt muke aku ni?
eh silap plak aku tye korang...korang mane leh jwb soklan aku sb aku skg ni ngah ckp sorang diri..ngeh2~~
skg citernye begini....

Aku bersyukur dilahirkan ke dunia oleh ma aku yg t'syg (Mariam Salleh) dan berbintikan abah t'cinta 
(Mohd Zainy Hassan) dan juga dijaga dan dibelai oleh org yg paling aku hormati dan sayangi,arwah nenekku, (Minah Hussin)..Kehidupan aku bukanla mewah dan bukanla terlalu kekurangan tp alhamdulillah, aku tggl ngan nenek, so kire mewah la ckt b'banding ngan adik2 aku..huhu...Tp mse aku kecik dulu xde la nk gune duit sgt ..bukan nk blanjer ape pn..pegi blk skola jer...
pastu bile aku da bsr, segala pendidikan aku di taja oleh bapak aku sepenuhnye...sb mase tu nenek aku pn da abes duit..(xsempat aku nk bls pengorbanan nenek aku tuh..)

Abah aku byk abis duit tk aku sepanjang tempoh aku bljr(ni pn x abes lg),..Dulu aku sgt kedekut bile msk bab duit sb aku mmg xde duit dlm simpanan..aku sanggup berlapar(tp x kurus2 smpi skg)klu duit da abis sb aku xnk mtk ngan abah aku..aku thu dia pn xde duit..setiap kali aku kol mtk duit, setiap tu jgkla aku akn menangis(cengeng tol aku nih!!)abah xpernah mengatakan tidak n xde duit bile aku mtk..on jer memanjang, tp aku thu klu aku mtk ari ni esk trs bnk in,(mknenye ade duit), tp klu aku mtk,berhari2 bru abah bnk in,(maknenye dia ngah pening nk cri duit kt mane nk bg aku,pastu berhutang ngan org)....Aku kesiankan abah aku....dulu aku penah la pk,nk quit bljr,akibatnye seminggu abah xnk b'tegur sape ngan aku(dia sedih kot)..tp smpi skg ni aku stil bljr n nk abis pn...

tp kan bile aku semakin dewasa ni,aku makin byk mebazirkan duit...klu beli brg2 nmpk tu xpela,...yg paling aku m'bazir bile aku xthu duit tu abes ke mana...betol kate cik lala, duit aku abis kt brg xnmpk....
Jenis aku ni menyesal kt belakang..bile duit da xde,baru la nk rse menangis,nk menyesal,emo,dan sebagainye la...td pn aku baru kuar kn duit last kn dlm akaun aku,duit tu pn da abes(wat byr hutang)....

Skg ni tlgla Cik ZuZue, sedarla awk da xde duit...jd buatla seperti awk tu xde duit..jgn nk pk benda2 yg mengarut kt kepala otak awk tuh...Duit elaun awk pn bknnye byk sgt...so pandai2 la awk b'jimat...
 



No comments:

Post a Comment